14. lip 2010.

Non plus ultra




Mozda izgledaju jednostavno,ali vjerujte mi teba vremena da ih se napravi,ne,nisu komplikovani,samo zahtjevaju strpljenje i paznju!!
Posto sam ih doslijeno pravila po receptu,od Gruvi ,tako cu vam doslijeno i prenijeti recept,da nebi slucajno nesto propustila ,a ona se potrudila i sve je detaljno napisala
.
Ovo je prepis originalnog recepta .

Tijesto
280 g brašna (tip 500)
40 g šećera u prahu
prstohvat soli
250 g putera
3 žumanjka
Pjena
3 bjelanjka
200 g finog kristal šećera
za sastavljanje
marmelada od marelice ili šipka (mora biti kiselkasta)

Priprema
1.Pomiješati brašno, so i šećer u prahu, dodati na listiće izrezan puter i razmrviti ga trljanjem između dlanova. Dodati žumanjke pa zamijestiti tijesto.
2.Od tijesta oblikovati tri loptice i ostaviti ih oko sat vremena u frižideru ili, ako vam se kao meni ne gubi vrijeme, 15ak minuta u zamrzivaču, da se malo stisnu. (Pazite, premekano tijesto se ne može razvijati, a prehladno pri razvijanju puca)
3.Tanko razviti lopticu tijesta na pobrašnjenoj podlozi. Što tanje, to bolje. Tijesto se ne prevrće, pa pazite da se ne zalijepi za podlogu. Okruglom modlicom ili čašicom vaditi kružiće i redati ih direktno na lim (lim ne treba ni mastiti ni brašniti)
4.Za pjenu, u neumućene bjelanjke usuti šećer (u koji se, po želji, može dodati malo vanilin šećera) pa mutiti mikserom. Ako se pjena pravi bez miksera, onda se ne smije koristiti žica, već varjačom kružno mutiti do željene čvrstoće. Pjena NE SMIJE biti previše čvrsta.
5.Na svaki kružić špricom nanijeti “lopticu” pjene. Čvrstoća pjene mora biti takva da na loptici ne ostane “špicasti vrh”, tj. taj vrh treba sam da nestane poslije par sekundi, tako da ostane pravilno oblikovana polulopta.
6.Peći oko 20 minuta na 100°C (pjena mora ostati bijela), pustiti da se ohladi, pa nježno skidati “šeširiće”.
7.Postupak (od 3 do 6) ponoviti sa preostale dvije loptice tijesta, kao i sa četvrtom lopticom koja se napravi od ostataka tijesta. Ostaci tijesta se mogu razvijati više puta, tj. dok god ih ima.

Broj komentara: 5:

  1. Meni su ovi keksici mrak!!! Probala sam ih i ja po tom receptu od Gruvi ali nisam uspela da oblikujem tako pravilne polulopte od umucenih belanaca, verovatno sam mutila malo duze nego sto je trebalo :(
    Tvoji izgledaju odlicno!!!

    OdgovoriIzbriši
  2. Njamii ovo je sigurno jako dobro:)
    Super su ti recepti!
    Veliki pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  3. What a lovely cookie. It really looks delicious. I hope you are having a great day. Blessings...Mary

    OdgovoriIzbriši
  4. Caa de vainilla,nije tesko dobiti oblik,samo lagano dnom mokre zlicice prodes po samom vrhu koji se podigne,tj.ostane kad stavis bjelanjak ...
    Zondra,kolacici su ukusni ,samo sto sam ih pravila za drugoga :)!!!
    Thank you Mary for stopping by,all the best for you too!!!:))

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala na savetu, upamticu ga za neki sledeci put :)

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.