1. lis 2011.

Sarma









Sarma

Prosla je zima i vrijeme nam se proljepsalo.
Temperatura se jos uvijek nije stabilizovala ali mi ne mozemo vise cekati sa ostatkom kiselog kupusa koji smo ove godine cak dva puta kiselili.
Nemojte se smijati,nismo jeli samo kupus,odnosno prvi puta smo stavili 4glavice ,a drugi puta 3 i to jako male,tek tako da se nade,ako se pozelimo jer smo prvu turu pojeli brzo.
Mislim,zaista je bilo brzo s obzirom da su svi koje poznamo oko nas jeli sarmu :D

Za kiseljenje kupusa je zaduzen muz jer on kaze da to on najbolje zna,pa kad zna sto bi covjeku smetala u poslu,jel'tako?







Eh sada,sarma...tko kako voli???ima nas iz Hrvatske,Bosne,Srbe,pa sada kako da svima ugodim.

Odrasla sam na sarmama moje mame koje su bile velike kao saka kada se stisne,puuuune mesa,a plivale u finom crvenom umaku.

Kod svekrve obrnuto..sarme srednje velicine,ali se kuhaju u vodi i blijede..Beograd,eeee tu sam naucila nesto novo.

Radeci u restoranu u zimskom periodu sam se namotala sarmica,ni broja im ne znam...bilo je to pretezno vrijeme svadbi i veselja i nebrojeno mnogo gostiju.
Gazda hoce dosta hrane,pogadanja oko toga koliko ce biti osoba,tko ce sta donijeti,tko ce sta kuhati,peci ,pa peceno sjeci,oh joj kada se toga sjetim,ali dobro se jelo ...

Da se ne zanosim prosloscu,nego da napisem kako ja to pravim sarmu,a vi nadopisite kako vi radite !!!!!:)

Kolicina se prilagodi prema broju osoba.


_DSC0728


Slavonska sarma

Mljeveno meso
(mijesano svinjetina i teletina)
suha slanina
luk
cesnjak
riza
jaje
suha rebra
suha kobasica
lovor,biber u zrnu
zaprska
brasno
mast
crvena paprika(u prahu)
koncentrat paradajza
sol i biber,lovor

Ako je meso u komadima,treba ga samljeti.
Zatim mesu dodati sitno isjeckani luk(moze se izrendati),suhu slaninicu na sitno isjeckanu,jaje,biber,soli,ali jako malo,ako je suho meso slano.
malo persunovog lista,pa sve dobro izmijesati.

Listove kiselog kupusa oprati,nozem odsjeci zadebljani dio lista,pa nadjevati sirovim nadjevom.
Na sredinu staviti nadjev,zatim jednu stranu lista presaviti,urolati nadjev,pa prstom utuskati onu stranu lista koju nismo presavijali...ako je previse kupusa ,malo odsjeci.

Pokidane listove ili komadice kupsa sloziti na dno serpe u kojoj ce se sarma kuhati,zatim sloziti sarmu u krug ,tako da sredina bude prazna.
U sredinu dodati suha rebra i kobacicu.
Zaliti vodom i pustiti za zavri,zatim smanjiti temperaturu i kuhati na laganoj vatri,sve dok se riza ne skuha i kupus omekani.

Zaprziti na kraju i pustiti da se sve sastavi i malo odstoji,pa posluziti.

Pretezno se sluzi uz domaci kruh.



Isto tako se radi i u dijelu bosne odakle je moj muz,ali se prave manje sarme i ne stavlja se zaprska,nego se pusti da se voda u kojoj se kuhale sarme dobro ukuha i sluzi se sa projom od domaceg projinog brasna .


Beogradske ili restoranske sarme

kiseli kupus
mijesano meso
(svinjetina,junetina)
suha slanina
luk
riza
suha rebra,kolenica
suh papricice
brasno,ulje

Na vecem dijelu ulja isprziti luk koji sitno isjeckamo,dodati meso,sol,biber,zacine,crvenu papriku,pa sve proprziti.
Kada je meso proprzeno,dodati rizu i sjeckanu slaninu

Kupus oprati u hladnoj vodi,ukloniti zadebljanje sa listova,pa nadjevati sarme.
Na sredinu staviti malo nadjeva,preklopiti lijevu i desnu stranu i zarolati.
sarme ne smiju biti velike i praviti ih sve iste.
sloziti u lonac,pa nakon prvog reda dodati rebarca i slagati dalje dok se sve ne sloze.
Zaliti vodom i staviti da prokljuca,zatim smanjiti na manju temperaturu i kuhati oko 2 sata
Pri kraju napraviti zaprsku od brasna i malo crvene paprike.

_DSC0726


Projice su obavezne uz ovakvu sarmu.

_DSC0343

Ja ih volim na sve nacine,ponekad mi zeludac lakse podnese sarmu u kojoj se meso najprije proprzi,a nekada je i sa sirovim nadjevom dobra...kod mojih ukucana prolaze sve verzije jer volimo sarmu,malo djecica ne ljube kiseli kupus,no sve se mora jesti.

moze i ovako kao Podvarak
_DSC0001

Broj komentara: 16:

  1. Sarmu obožavam i uvijek je mogu jesti!
    Ćim zahladi bacam se na kuhanje:)
    Tvoje izgledaju jakoo primamljivo!

    Lijep pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Sarmu pravim samo zimi, kada zahladi. Prva je za Božić, ali kako sam starija sve mi više smeta želucu. A prvim je kao ti u ovom prvom receptu isključivo od mljevene junetine a stalo sve isto, uvijek je poslužujem s pire krumpirom. Dok sam živjela u Bosni nije u mesnicama bilo kupiti svježe svinjetine tako da sam tako naučila. Kupus smo do ove godine redovno kiselilil, ali ove ćemo razmislti!!!! Ja mislim da su sve sarme dobre samo da je mogu bolje podnijeti. Uživam dok je jedema poslije ajme majko!

    OdgovoriIzbriši
  3. u pravu si snjezo..bas moj muz i ja pricamo sta smo sve kao djeca ,pa i dok smo bili srednjoskolci jeli..sve je to bila jakoa domaca hrana i nikda mi nista nije bilo,a sada ,da poludim,sto laganiju hranu spremim sve mi vise skodi,jedino riba mi nekako uvijek lijepo legne,ali sada su mi i brige vece nego prije 20+ godina..sve to dode s godinama ...

    OdgovoriIzbriši
  4. Luda sam za sarmom ijedva čekam da kod nas zahladi pa da sarma dođe na red :) Odlično izgledaju sva ova jela!

    OdgovoriIzbriši
  5. Koje divne sarme, odlično izgledaju ! Iako je ovdje još uvijek ljetno vrijeme brzo će i zima i sezona sarme započinje. Ja je volim i ne znam je li mi draže meso ili kupus u toj kombinaciji. Obično je poslužimo uz kuhani krompir.

    OdgovoriIzbriši
  6. Woooow! Može, može, ne pravim pitanje:)
    Volim sarmu ali ne mogu je jesti često, ima dana u godini, i to onih zimskih, koji nam se bliže, kada ne mogu bez njenog mirisa... slave i veća okupljanja uvek bivaju propraćena sarmom, bila posna ili masna, pa još kad se doda koji komad suvog mesa, jooooj...
    Slike su predivne i tako bih gricnula od svega, a sa podvarkom si me oduševila na kvadrat, što bi rekli:))) Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  7. Divna sarma ♥, obožavamo je svi u kući, pa čak i malena Lenkica, još prošle godine kad je bila beba smo probali i malo joj dali... jooj trebalo je videti to kako se ona sladila i tražila još... tvoja je divna, miriše čak do Beograda :)))

    OdgovoriIzbriši
  8. Mi još uvek čekamo sezonu kiselog kupusa i kreću sarme, podvarak i svadbarski kupus i sve to s projom :)
    Pravim slično ovom receptu, jedino ne stavljam kobasicu i ne pravim zapršku :) Puno suvih rebara i slanine poslažem preko sarme, krčkam i budu gurmanske :) Kako mi je sad zamirisalo dok pišem...
    Za proju koristim belo kukuruzno brašno s potočare, to mi najbolje odgovara uz ovakva jela od kiselog kupusa :) Ovo žuto, kupovno brašno koristim za projarice koje jedemo za doručak uz jogurt i kieslo mleko :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Kod nas se sarme rade tako da se između katova poslaže ribani kiseli kupus. U padelu se nalije vode tako da sve prekrije. Ona kuhanjem ishlapi i ostane možda 1/5 tekućeg dijela, koji se ne koristi pri serviranju. Samo sarme i ribani kupus za prilog.

    Sad kad vidim ove tvoje fotke postalo mi je jasno zašto neki uz sarmu jedu pire. Meni je to zbog načina pripreme sarme kod nas bilo totalno nezamisliva kombinacija.

    S fotkama si me totalno namamila, ali kod nas se tek sad stavlja kiseliti kupus, tako da ću morati još neko vrijeme pričekati da uživam.

    OdgovoriIzbriši
  10. Krenula mi blago voda na usta,sarmu obožavam,mi ju često pravimo i kako kada nekada uz dodatak suhih rebaraca..ali obožavamo ju..divna ideja da ju skoro napravim...veliki pozdrav ti leti:)

    OdgovoriIzbriši
  11. volim sarmu, i čim malo zahladi bacam se na kuhanje, radimo po vrlo sličnom recept, junetina i svinjetina, i kao prilog pire krumpir!

    OdgovoriIzbriši
  12. Javlja se još jedan ljubitelj sarme! Ja je spremam sa proprženim mesom i zaprškom,a najviše volimo sa kiselim mlekom.Tvoje su savršene!

    OdgovoriIzbriši
  13. Sarmu nikad i nijednu ne odbijam, a za tvoju sam sigurna da bih se davila u njoj! :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Uh baš sam se zaželjela sarme. Nažalost morati ću još malo pričekati jer kod nas još nije sezona kiselog zelja.

    OdgovoriIzbriši
  15. Draga moja komsinice.napisah komentar ali nestade negde. ako bude duplo nema veze duplo si zasluzila:)

    Malo sam prosetala tvojim blogom u mukama sta da odaberem za citaoce na mom Fejsu ,l;i ipak se odlucih za nekoliko recepta naravno sa linkom na ovde.Poljupcic Dzoli

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.