14. kol 2015.

Vasina torta




        Jos uvijek se ne osjecam najboljem....kasalj mi je sada posao ucestaliji i time iritiram zeludac ,pa nisam voljna za isprobavanje i kuhanje,no ostali clanovi u porodici ne misle tako jer oni se ne osjecaju kao ja.
Posto  smo pricali na poslu o Vasinoj Torti,odlucila sam je napraviti jer ionako svi ce probati ali da netko drugi odradi posao,no meni je vise ,mene radi da ponovim gradivo od prije 20-ak godina,je, tako nekako,nisam pravila ovu tortu  i to iz razloga "saum" :)
Saum je uvijek bio problem jer ako nemas iskustvo pravljenja istog,saum ne uspije,a to se meni desavalo,pa sam izgubila volju i zaboravila da doticnu tortu ...

Meni torta nije nista posebno,pri tome nije teska za napraviti ako izuzmemo pripremu sauma.
Ja recept imam napisan  isto toliko godina od kada je nisam pravila.Napisane su samo namirnice i njihova kolicina,a pripremu rada ,izgleda treba znati bez izgovora :)

Za biskvit je potrebno:

5 jaja,odvojeno
5 zlica secera
5 zlica mljevenih oraha
1 zlica brasna

fil:
2-3 zlica vrelog mlijeka
(dodavati najprije 2 zlice pa ako treba jos dodati i ostalo mlijeko,kolicina mlijeka zavisi od gustine mljevenih oraha)
200gr mljevenih oraha
3 zlice secera
4 zumanjka
250g maslaca
100g cokolade za kuhanje

i jos treba:

1 naranca
iscjediti sok i narendati koricu

SAUM
4 bjelanjka
200gr secera
150ml vode

Priprema:

Kalup(24cm)pripremiti za pecenje,obloziti ga papirom za pecenje ili namazati masnocom i posuti brasnom.

Jaja za biskvit,odvojiti..u vecu posudu staviti bjelanjke i dodati secer.
dobro izmiksati u cvrsti snijeg..tu dodati zumnajke,beasno i orahe i rucno spojiti.

Istresti u pripremljen kalup i peci u predhodno zagrijanoj rerni na 200C oko 25 minuta.

Peceno ohladiti.

Za fil,izmiksati zumnajke sa secerom i staviti u mikrovalnu  1.5 minut ili kuhati zumanjke sa secerom na pari!....poslije dodati cokoladu,izmijesati,pa kada se cokolada otopila i fil prohladio dodati omeksali maslac i sve ponovo lijepo izraditi.
Ostaviti na stranu.

Staviti secer i vodu da se kuha oko 40 minuta...sirup mora biti toliko gust da kada stavite kap sirupa u hladnu vodu,na povrsini vode ispliva secerna suzica,kao mala hrpica i vi prstima mozete oblikovati kuglicu..




Dok se sirup za saum kuha,krenite sa slaganjem torte.
Na tacnu ili tanjir stavite biskvit i stavite krug od kalupa,manjeg od onoga u kojem se torta pekla,jer se biskvit stisne..zatim poskropite biskvit sokom od narance,a koricu narendajte u fil,pa filom prektijte lagano biskvit i ostavite u frizider da se stegne.

Sada se vec napravio sirup(agda).
umutiti bjelanjke u dubljoj poosudi,pa lagano sipajte secerni sirup u ulupane bjelanjke/snijeg...kada se sve utrosilo vi jos uvijek mixajte bjelanjke 10-ak minuta da se prohlade i stegnu...vidjet cete kada budete raditli da treba tako :)

Gotovim saumom premazati cijelu tortu i ukrasiti po zelji.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.